התאחדות המלאכה והתעשייה

עם סיועים כאלה 2

במאמר הקודם, הסברנו לכם את הסכנות הממשיות שבקיצוץ החלק השקלי מהסיוע האמריקאי. כלומר, להמיר את כל התקציב לדולרים. רעיון רע, סמכו עלינו – ועל המאמר הקודם (אם לא קראתם, זה הזמן).

במאמר הנוכחי, ניתן לכם קצת נתונים, במספרים, ונסביר בדיוק למה.

 

מנתונים ראשוניים שקיבלנו בהתאחדות המלאכה והתעשייה, עלה שהיקף הרכישות הממוצע של התעשיות הביטחוניות מספק (מפעל) בענף המתכת בתעשייה הזעירה עומד על 3.6 מיליון ₪ בשנה. יצוין שיצרני המתכת הקטנים עובדים עם מרבית התעשיות הביטחוניות בארץ. מציאות זו משקפת יכולת מקצועית גבוהה ומוניטין שנצבר לאורך זמן רב, שבא לידי ביטוי באיכות המוצר וביכולת לתת מענה למגוון רחב של מוצרים שאותן תעשיות דורשות. החלק היחסי הגבוה ביותר הוא של ספקים העובדים עם אלביט מערכות (66%), ואח"כ: תעשייה אוירית (46%) , מינהל הרכש במשרד הביטחון (33%) ורפאל (20%).

 

אל תדאגו, יש לנו עוד נתוני אחוזים בשבילכם, אבל הנתון הבא הוא המעניין שבהם:

25% מיצרני המתכת הקטנים שעובדים עם התעשיות הביטחוניות טענו שכבר עכשיו הם נפגעים מהקיצוץ בהיקפי הסיוע האמריקאי, ואיך זה בא לידי ביטוי? ירידה דרסטית בהיקף ההזמנות. בנוסף, 20% ציינו שהם בטוחים כי יפגעו מהסטת הרכש לתעשיות אמריקאיות ו55% הנותרים אינם יודעים להעריך כיום את ההשלכות.

 

אתם לא בעלי מפעל מתכת או עיבוד שבבי, אבל מחפשים סיבה להתעצבן? הפסקה הבאה היא בדיוק בשבילכם.

21,000 עובדים, המהווים 22% מהעובדים בתעשייה הזעירה כולה, עלולים לאבד את עבודתם בעקבות המהלך.

מערכת הביטחון מספקת עבודה ל-2,450 מפעלי תעשייה זעירה בענף המתכת, ועל פי הערכות שונות, אובדן תקציב הרכש האמריקאי המומר לשקלים, עשוי להביא לסגירה של כ-250 מפעלים בתעשיית המתכת הזעירה, לאובדן הכנסה של כ-900 מיליון שקלים ולפיטורם של כ-2000 עובדים.

 

עכשיו, אחרי שהבהרנו לכם את חומרת המצב, אנחנו מיידעים אותכם שאנחנו בהתאחדות פועלים ללא הפסקה על מנת לעצור את המהלך \ למתן אותו.

כל הפתרונות שלנו יוצגו באופן מסודר במאמר הבא (והאחרון) בסדרת המאמרים על קיצוץ החלק השקלי מהתקציב האמריקאי.

בנוסף, חשוב לציין שמדובר בנתונים ראשוניים בלבד.