התאחדות המלאכה והתעשייה

נשיא ההתאחדות לשר החינוך: "חזק את החינוך הטכנולוגי בבתי הספר"

נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה, יוסי אלקובי, קורא לשר החינוך, נפתלי בנט, לפעול לחיזוק החינוך הטכנולוגי במערכת החינוך, בטענה כי כך תוכל מערכת החינוך לספק כוח אדם מקצועי ומיומן לענפי התעשייה השונים.

במכתב ששלח אלקובי לבנט ביום שלישי השבוע, הוא בירך את שר החינוך לרגל פתיחת שנת הלימודים המוצלחת וביקש ממנו לכלול בלימודי המדעים "גם את לימודי הטכנולוגיה לסוגיה, הן בתיאורייה והן במסגרת הכשרה מעשית".

כפי שההתאחדות חוזרת ומדגישה, המחסור בהכשרה מקצועית בבתי הספר הטכנולוגיים מביא לכך שענפי התעשייה השונים, ובפרט התעשייה הקטנה, מתמודדים עם מצוקת כוח אדם קשה ביותר. לכן, אלקובי קורא לבנט לבחון את האפשרויות הגלומות בחינוך טכנולוגי והכשרה מקצועית ולהחדירו יותר לבתי הספר השונים ברחבי הארץ.

יש לציין כי בסוף חודש אוגוסט, הודיעה ההתאחדות על שיתוף הפעולה עם רואה החשבון עמיעד גורביץ', לשעבר מנהל רשת בתי הספר עתיד, כדי שתוכל לגשת למכרז של משרד החינוך בנוגע להכשרות מקצועיות בבתי הספר של החינוך הטכנולוגי.

בכך, תשבור ההתאחדות לראשונה את המונופול ממנו נהנתה מזה שנים רבות התאחדות התעשיינים בתחום ההכשרות המקצועיות באמצעות זרוע ההכשרה שלה – עמותת "תעשיידע".