התאחדות המלאכה והתעשייה

מתנגדים לשביתה במשק שתפגע בעסקים הקטנים

נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה יוסי אלקובי:

איומי השביתה מיותרים ופוגעים בעיקר בעסקים הקטנים

נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה יוסי אלקובי קורא ליו"ר ההסתדרות להסיר את איום השביתה מעל המגזר העסקי, שהנפגעים העיקריים ממנה יהיו העסקים הקטנים והבינוניים.

"לגיטימי לדאוג לעובדים ולהיאבק על תוספות שכר, אך אסור לעשות זאת על חשבון מאות אלפי בעלי עסקים קטנים ובינוניים החרדים להפסקת שירותים חיוניים לעסקיהם כמו הגעת חומרי גלם, חוסר יכולת לשנע סחורה, עובדים שיעדרו בגלל השבתת מוסדות החינוך ועוד ועוד."

לדברי אלקובי, איומי השביתה לכשעצמם גורמים לחוסר ודאות באשר ליכולת להמשיך את הייצור והמסחר בימים הקרובים, דבר המסתכם בנזק כספי ועיכובים. "בעלי המפעלים הקטנים חוששים להבטיח אספקת מוצרים ולא יודעים אם העובדים יגיעו למשמרת ביום רביעי, או ישארו עם הילדים בבית. כשמדובר במפעל או בית מלאכה קטנים, עם מספר עובדים קטן וללא מלאי, הדבר יוצר הפסדים רציניים ופגיעה ממשית בעסק".

"הדאגה לוועדים הגדולים והחזקים במשק תבוא בסופו של דבר על חשבון בעלי העסקים הקטנים והחלשים יותר, שאינם נהנים מרשת בטחון סוציאלי, מקביעות ומפנסיה מובטחת", אומר נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה ומוסיף כי הפערים בין האוצר להסתדרות אינם גדולים ממילא ולכן הוא מצפה מהצדדים לגלות אחריות לכלל המשק ולהסדיר את הנושא סביב השולחן ולא בכיפופי ידיים ומלחמות אגו על חשבון בעלי העסקים.

"אנו מצויים בפתחו של מיתון מסוכן, ואין זה הזמן להגביר את חוסר הודאות, לעצור את הפעילות הכלכלית ולהגדיל את עלויות המימון. לשני הצדדים ברור שהסכם יחתם בסוף, ועדיף מוקדם מאשר מאוחר, לפני שהנזק לעסקים הקטנים יהיה קשה מנשוא", מסכם אלקובי.