התאחדות המלאכה והתעשייה

התנהגות הממונים כעילה לפיצויי פיטורין!

בנסיבות העניין טוען התובע שהממונים עליו בהתנהגותם גרמו לכך שיתפטר וכי התפטר בדין פיטורים, ועל כן זכאי הוא לפיצויי פיטורים מכוח סעיף 11 (א) לחוק פיצויי פיטורים בסך כולל של 42,468 ₪ הכוללים מרכיב של עוגמת נפש בסך 15,000 ₪.

עו"ד יניב אור

התנהגות הממונים כעילה לפיצויי פיטורין!

עב 6750 פומז אלכסנדר נ' נימרוד תעשיות בע"מ

התובע עבד בשירות הנתבעת מיום 1/6/98 ועד ליום 31/5/04 בתפקיד של מרכיב פלטות בתעשיית המתכת.

לטענת התובע ממחצית שנת 2003 אחד ממנהלי הנתבעת החל להתייחס אליו יחס משפיל ופוגע, להתנכל לו ולהתעלל בו בכך שצעק עליו ללא כל סיבה וקרא לו בשמות גנאי בשל היותו ממוצא רוסי בנסיבות העניין טוען התובע שהממונים עליו בהתנהגותם גרמו לכך שיתפטר וכי התפטר בדין פיטורים, ועל כן זכאי הוא לפיצויי פיטורים מכוח סעיף 11 (א) לחוק פיצויי פיטורים בסך כולל של 42,468 ₪ הכוללים מרכיב של עוגמת נפש בסך 15,000 ₪.

לטענת הנתבעת יש לדחות את התביעה שכן בשנת 2003 פנה התובע אל מנהל הנתבעת וביקש מכתב פיטורים על מנת שיוכל לחתום בשירות התעסוקה כך יוכל לבקש כי ישלחו אותו ללימודים וכן לקבל דמי אבטלה.

עקב סירובה של הנתבעת להונות את הרשויות ומשלא פיטרה את התובע, החל התובע לעשות כל שביכולתו על מנת לגרום לפיטוריו ובכלל זה שעות רבות התובע לא עבד, ובשעות בהן עבד הפחית קצב עבודתו.

בנוסף החל התובע לעבוד בעבודה נוספת, עובדה זו נתגלתה בדיעבד ולאחר שהתובע נפגע בתאונת עבודה, התברר כי התובע היה עייף וחסר ריכוז במהלך עבודתו במפעל.

בהמלצת בית הדין הגיעו הצדדים לפשרה לחיסול סופי ומוחלט של כל תביעות התובע מהנתבעת ומבלי להודות בכל חבות וטענה תשלם הנתבעת לתובע סך של 12,000 ₪ כפיצויי פיטורים.

למעשה ביטל בית הדין את טענת התובע בגין עוגמת נפש והעמיד את פיצויי הפיטורין על 40% מהסכום הנתבע.

ניתן ביום 1/9/05 ע"י ב"כ השופטת אריאל גילצר-כץ (ביה"ד האזורי לעבודה בת"א)