ככל שמעשי ההונאה אגב שימוש בכרטיסי אשראי מתרבים מתחדד הצורך בליבון מגזרי האחריות של כל אחד משלושת השותפים לעסקה – חברת כרטיסי האשראי, הלקוח (בעלי כרטיס האשראי), ובית העסק/הספק.
לדברי בית המשפט העליון" השכל הישר וניסיון החיים מלמדים שקשה לצפות מחברת אשראי המקבלות שיחות טלפון לרוב, שתבדוק בפרק זמן של דקות ספורות ובאופן מוסמך את כל הפרמטרים הקשורים בעסקאות השונות הממונות באמצעות כרטיסי אשראי. זהו אחד מיני הסיכונים שנוטל עליו הספק בהיכנסו למעגל העסקאות הטלפוניות.
ההיגיון הכלכלי מחייב, הטלת האחריות וחובת הבדיקה בראש ובראשונה על בעל העסק, שכן בידו, כעושה העסקה לוודא את תוכנה האמיתי של ההזמנה ואת זהות המתקשר ולהפחית את הסיכונים, במידה טובה בהרבה מאשר חברת האשראי.
אם תוטל האחריות על חברת האשראי, עלולה ידם של בעלי עסקים להיות קלה לעריכת עסקאות שהאחריות לגביהן לא תוטל עליהן.
רע"א 8501/04 בית משפט עליון ישדר המרהט חיפה בע"מ נ' כרטיסי אשראי לישראל בע"מ, החלטה מיום 11/8/05.